مزیت بازاریابی محتوا
مهمترین مزیت بازاریابی محتوا چیست؟ تولید محتوا و بازاریابی از طریق آن به دلیل افزایش حضور اینترنت در زندگی ما توانسته است جایگاه ویژه ای به دست آورد. شما به راحتی می توانید با تولید یک محتوای سئو شده هم اطلاعات مفیدی در مورد کسب و کار خود را در اختیار مخاطب قرار دهید و هم از تبلیغات رایگان گوگل، اینستاگرام و سایر فضاهای مجازی بهره مند شوید. از مهمترین مزیت بازاریابی محتوا می توان موارد زیر را نام برد:
- افزایش میزان فروش
- برندینگ کسب و کارها
- افزایش تبادل با مشتریان
- دسترسی به مشتریان جدید
- تبلیغاتی سودمند
- افزایش میزان سود نهایی
شما با استفاده از بازاریابی از طریق محتوا می توانید به راحتی یک پل ارتباطی مناسب بین خود و مخاطبان ایجاد کنید. به صورت لحظه ای اطلاعات به روز در اختیار آنها قرار داده و همچنین فیدبک های لازم را دریافت کنید. به عنوان مثال اگر یک وب سایت رسمی برای کسب و کار خود دارید، می توانید از مزیت تولید و محتوا و بازاریابی با این روش هم به رتبه ی اول گوگل دست یابید و هم راهنمای جامعی از کمپانی خود را در اختیار مشتریان قرار دهید. فرصت تبلیغات با استفاده از تولید محتوای مناسب را از دست ندهید. امروزه برای اینکه بتوانید به سود دلخواه دست یابید و در بین رقبای خود به پیروزی برسید، لازم است همه ی فاکتور و پارامترهای به روز را در اولویت قرار دهید. بازاریابی محتوا می تواند به راحتی میزان فروش شرکت شما را بهبود بخشد.
اهمیت استفاده از بازاریابی محتوا
استفاده از بازاریابی محتوا به شما اجازه می دهد تا بتوانید برای افزایش بازدید و ترافیک وب سایت و تولید لید گام موثری بردارد. از سوی دیگر تولید محتوا در برابر سایر روش های تبلیغاتی معمولا کم هزینه است و دارای کارایی بسیار مطلوبی می باشد. در آینده ای نه چندان دور بسیاری از کسب و کار ها در بستر اینترنت مشغول به فعالیت خواهند بود. به همین دلیل توجه به تولید محتوای مناسب روز به روز افزایش خواهد یافت. از اهمیت استفاده از بازاریابی محتوا می توان موارد زیر را نام برد:
- ایجاد اعتماد کافی در بین بازدیدکنندگان
- آگاهی از برند
- بهبود سئو (SEO)
- تولید Lead یا به عبارت دیگر سرنخ بازاریابی
- جذب مخاطبین زیاد و ایدهآل
- بهترین استراتژیهای بازاریابی
- افزایش میزان نرخ بازگشت سرمایه
هر یک از فاکتورهای یاد شده روز به روز نیاز ما به تولید محتوای مطلوب را افزایش میدهد. شما می توانید از طریق بازاریابی و تولید محتوا به راحتی به یک تبلیغات مطلوب دست یابید. به همین دلیل بازاریابی از طریق محتوا با گذر زمان، محبوبیت بسیاری به دست آورده است.
مراحل بازاریابی محتوا
موفقیت در بازاریابی محتوا نیازمند دانستن اصول ویژه است. به همین دلیل حتما برای به کارگیری این روش برای پیشرفت در کسب و کار خود، سعی کنید با افراد کاربلد و حرفه ای در ارتباط باشید. تا بتوانید راهکارهای مناسب را در اولویت قرار دهید. به عنوان مثال گوگل روز به روز در حال باهوش شدن است، پس یک استراتژی قدیمی برای تولید محتوا در وب سایت مد نظر، به هیچ وجه کارساز نخواهد بود. از جمله مهمترین مراحل بازاریابی محتوا می توان موارد زیر را نام برد:
- برنامه ریزی اهداف
- هدف قرار دادن مخاطبان
- استخدام نیروی تولید محتوا
- ایجاد سیستم تولید محتوا
- ایده پردازی
- به کارگیری خلاقیت
- مشخص کردن نوع محتوای ایجاد شده
- مدیریت و انتشار محتوا
پس از آنکه محتوای مورد نظر آماده شد، می توانید در شبکه های اجتماعی مختلف و موتورهای جستجو آن را منتشر کنید. یک محتوای جذاب به راحتی می تواند توجه همه را به سوی خود جلب کند. و تصویر مطلوبی از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد کند. پس کیفیت کار را جدی بگیرید.
هزینه ی بازاریابی محتوا
هزینه ی بازاریابی محتوا چقدر است؟ هزینه ی درخواستی برای بازاریابی از طریق تولید محتوا به عوامل مختلفی وابسته است. به همین دلیل نمی توان یک نرخ مشخص و ثابت برای تولید محتوا در نظر گرفت. در صورتی می توانید از بازاریابی محتوا به خوبی استفاده کنید که محتوای خوب و مناسبی را به مخاطبان خود ارائه دهید. از جمله عوامل موثر در قیمت تولید محتوا می توان موارد زیر را نام برد:
- نوع محتوا
- مقدار ان
- کیفیت
- کارایی
- خلاقیت به کار رفته در محتوا
- استراتژی های تولید محتوا
هرگاه برای بازاریابی با استفاده از تولید محتوا از شما هزینه ی بسیار کمتری دریافت شد، به کیفیت نهایی شک کنید. اگر چه در ابتدای کار برای بازاریابی لازم است هزینه ی مشخصی را پرداخت کنید ولی ارزش آن را دارد. برای بازاریابی محتوا نیازمند تکنیک های خاصی هستیم. به همین دلیل لازم است با افراد کاربلد در این حوزه آشنا شویم تا بتوانیم راهکارهای لازم را در اولویت قرار دهیم.
باید و نبایدهایی مهم در بازاریابی محتوا
در بازاریابی محتوا حتما به این نکته توجه کنید که هدف از این بازاریابی بیشتر ارائه ی اطلاعات مفیدی در مورد محصول یا خدمات کسب و کار شما است و باید توجه جزئی به تبلیغات داشته باشیم. کاربری که محتوای آماده شده برای یک محصول را مطالعه می کند باید بتواند اطلاعات کاملی به دست آورد. در این صورت به طور خود به خود جذب شده و می تواند به عنوان یکی از مشتریان دائمی شما در نظر گرفته شود. زیاده روی در تبلیغات در حین بازاریابی محتوا می تواند تاثیر معکوس داشته باشد.
با استفاده از محتوا سعی کنید اطلاعات مفید و البته مزیت خدمات یا محصولات تولید شده توسط کمپانی خود را ارائه دهید. این امر به نوبه ی خود می تواند به راحتی اعتماد مخاطبان شما را جلب کند و زمینه را برای افزایش میزان فروش افزایش دهد. در حال حاضر شرکت های زیادی از مزیت انواع مختلف از روش های تبلیغاتی بهره مند هستند. شما برای اینکه بتوانید تبلیغات سودمندی را انجام دهید باید اعتماد مخاطب را به دست آورید. در غیر این صورت نمی توانید از مزیت یک تبلیغ خاص استفاده کنید. کسب و کارهایی که محتوای خوب تولید میکنند، میزان سود و فروش بالایی دارند.